تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۲۴۵۱۳۹

افزایش ۲۶ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق/ وضعیت نامطلوب کلینیک‌های شهر یاسوج / کشف ۳۶ هزار لیتر نفت سفید/۱۱ سال انتظار برای افتتاح کلینیک جدید شهید مفتح

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
مبارزه با قاچاق کالا از راهبردهای تولید داخل است
در نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز برلزوم استقرار ایستگاه‌های ایست و بازرسی در محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید شد.
داریوش دیودیده در نشست ظهر امروز کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا اشاره کرد و گفت: این سامانه در سال گذشته و با هدف جلوگیری از قاچاق کالا و ارز تشکیل شد که لازم است شهرداری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، اصناف و سایر دستگاه‌ها در ثبت اطلاعات نگهداری کالا در این سامانه همکاری کنند.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۹۷۶ واحد انبار و مجتمع نگهداری کالا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده افزود: ۱۱۹ مورد مربوط به دامپزشکی، ۵۰۸ مورد مربوط به اصناف، ۲۴۸ مورد واحدهای صنعتی، ۷۷ مورد فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و ۳۳ مورد واحدهای سایر دستگاه‌ها است.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار واحد نگهداری کالا در استان شناسایی شود که این واحدها باید در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری ثبت شوند.
 
افزایش ۲۶ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در کهگیلویه و بویراحمد
حسین بهمنی ظهر امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قاچاق کالا موجب تعطیلی تولید داخلی و افزایش بیکاری در کشور می‌شود، اظهار کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در سال ۹۴، ۳۲۰ میلیارد ریال بوده که در سال گذشته کشفیات کالای قاچاق با افزایش ۲۶ درصدی به ۴۰۳ میلیارد ریال رسیده است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال ۹۴ تعداد افراد دستگیر شده در زمینه قاچاق کالا یک هزار و ۴۹۷ نفر بوده که در سال گذشته تعداد متهمان دستگیر شده زن و مرد به یک هزار و ۸۳۵ نفر افزایش داشته است.
وی به تعداد پرونده‌های متشکله در این خصوص اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۷۸۷ فقره پرونده در سال ۹۴ تشکیل شد که این تعداد در سال ۹۵ به یک هزار و ۹۸۵ فقره رسیده، همچنین در سال ۹۴، ۶۰۵ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق توقیف شد که این تعداد در سال ۹۵ به ۶۸۳ دستگاه افزایش داشته است.
این مسؤول به برخی از اقدامات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اشاره کرد و گفت: سفارش تعداد ۵ دستگاه ایکس‌ری کامیونی به وزارت دفاع جهت حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از کالا و ارز، شناسنامه‌دار کردن پوشاک خارجی وارداتی و ایجاد و راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی که می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها از طریق کاهش تاخیر در اخذ مجوزها شده و از سوی دیگر موجب تسریع در ترخیص کالاها را فراهم می‌کند از جمله اقدامات این کمیسیون است.
بهمنی با اشاره به صدور پروانه الکترونیکی و حذف برگ سبز گمرکی که قبلا امکان جعل و سوء استفاده از آن وجود داشته افزود: استقرار و توسعه سامانه جامع امور گمرکی در کلیه گمرکات اجرایی کشور، راه‌اندازی سامانه ارسال و دریافت اطلاعات به صورت الکترونیکی بین گمرکات و بکارگیری پلمپ الکترونیکی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مؤثر است.
وی در پایان تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه جامع انبارها به منظور کنترل و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، انسداد و کنترل مرزهای کشور جهت جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و ایجاد انگیزه و تقویت دستگاه‌های کاشف به منظور جلوگیری و کشف کالاهای قاچاق با اختصاص حق‌الکشف از دیگر اقدامات در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا است.
لزوم استقرار ایستگاه‌های ایست و بازرسی دائمی به منظور مبارزه با قاچاق کالا
در ادامه معاون پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه قاچاق کالا موجب کاهش تولید داخل و افزایش بیکاری می‌شود، گفت: شعار سال ۹۶ در واقع مبارزه با قاچاق است و ارتقاء در میزان کشفیات و پرونده‌ها حاکی از عزم جدی مسؤولان در برخورد با این پدیده شوم را دارد.
الماس گشتاسبی تصریح کرد: بیشتر مصوبات کارگروه قاچاق کالا و ارز استان در سال گذشته اجرایی و عملیاتی شد و استقرار ایستگاه‌های ایست و بازرسی در گلوگاه‌ها تنها مصوبه‌ای است که اجرایی نشده که استقرار ایستگاه‌های دائمی علاوه بر مؤثر بودن در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مبارزه با مواد مخدر، کاهش سرقت و سایر موارد موثر بوده و تاثیرات امنیتی خود را می‌گذارد.
وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف شد که این خودروها عامل بسیاری از تصادفات در جاده‌های استان هستند.
رشد ۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان
رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: در یک ماهه سال جاری کالاهای قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال کشف شد در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۲ میلیارد و ۸۲۰ مورد بوده است.
وی با اشاره به افزایش ۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق در یک ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: مصرف کالای خارجی پذیرفتن فرهنگ بیگانه است و این سرآغاز بیکاری، رکود اقتصادی و از بین رفتن تولیدات داخلی است.
کشف ۳۶ هزار لیتر نفت سفید در سال ۹۶
مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی استان در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۴، ۳۰ هزار و ۵۲۰ لیتر بنزین، نفت و گاز قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد افزود: اسفند سال گذشته ۲۱ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید قاچاق کشف شد.
لطف‌الله مسعودی تصریح کرد: در فروردین ماه ۹۶، ۳۴ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت سفید و روز گذشته هم دو لیتر نفت سفید قاچاق کشف و ضبط شد.
مبارزه با قاچاق کالا یکی از راهبردهای تولید داخل است
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان با بیان اینکه افزایش کشفیات کالای قاچاق نتیجه تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و قضایی است گفت: مقام معظم رهبری در موضوع تولید و اشتغال به دو نکته توجه به تولیدات داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز اشاره کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مبارزه با قاچاق کالا وارز یکی از راهبردهای تولید داخل است و برای مبارزه با این پدیده شوم از طریق مبارزه عادی به نتیجه نمی‌رسیم بلکه باید از فناوری و تجهیزات روز استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: کالاهای قاچاق موجب ضربه زدن به فرهنگ مصرف می‌شود لذا در جایی که کشور محصولی را تولید نمی‌کند باید تسهیل‌گیری صورت گیرد تا شاهد پدیده شوم قاچاق کالا نباشیم.
سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته شود
سید موسی خادمی عصر امروز در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان اینکه باید سرمایه‌گذاری در استان جدی گرفته شود اظهار کرد: باید فلو چارتی برای این کار در نظر گرفته شود که مشخص کنیم چگونه و در چه زمانی مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.
مسؤول ارشد استانی در همین زمینه گفت: برای مثال باید سرمایه‌گذار بفهمد که برای پشت سر گذاشتن و اخذ مجوزهای لازم در این استان یک بازه زمانی ۳۰ روزه طول می‌کشد.
خادمی افزود: در این حالت اگر سرمایه‌گذاری شاکی شود که در استان این روند اجرا نمی‌شود به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری شکایت می‌کند و ما به این شکایت رسیدگی می‌کنیم.
این مسؤول افزود: همچنین در این پروسه برای مثال منابع طبیعی معلوم می‌کند که چه لکه‌هایی برای واگذاری در استان وجود دارد و می‌توان در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.
وی گفت: نباید سرمایه‌گذار را به حال خود رها کنیم که با افراد درگیر شوند و یا این که دستگاه از آن‌‌ها رشوه بخواهد.
خادمی به تشکیل کمیته‌ای اشاره کرد که با حضور دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و همچنین اتاق بازرگانی فرآیندها و فلو چارت‌های سرمایه‌گذاری را در استان تدوین کنند تا مشخص شود پروسه سرمایه‌گذاری در استان چگونه انجام شود.
افزایش ایجاد علاقه‌مندی دانش‌آموزان به حوزه و علما
هادی زارع‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و تاریخچه این همکاری‌ها اظهار کرد: از سال ۸۵ جرقه اولیه این کمیته و چنین همکاری‌هایی زده شد.
مدیرکل آموزش و پرروش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ما این فعالیت‌ها از سال ۹۱ و ۹۲ به صورت رسمی آغاز شد که اکنون در بهترین مرتبه همکاری‌ها قرار داریم.
این مسؤول افزود: در راستای ترویج فرهنگ دینی و رسیدن به حیات طیبه تعداد ۳۱ راهکار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ناظر به همکاری میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه است.
زارع‌پور در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در استان گفت: نماینده ولی‌فقیه در استان ریاست کمیته را بر عهده دارد و ما به عنوان نایب رئیس و معاون پرورشی ما نیز به عنوان دبیر این کمیته در استان است.
این مسؤول در ادامه گفت: سرجمع در استان ما تعداد ۱۶۸ نفر عضو کمیته هستند که در تعداد ۱۳ منطقه و ناحیه آموزش و پرورش به ریاست ائمه جمعه این کمیته فعالیت دارد.
وی به برگزاری تعداد ۶۰ جلسه در کل استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۵ جلسه هم در سطح استانی داشتیم که تعداد ۹۵ مصوبه داشت.
زارع‌پور در بخش دیگری از اظهارات خود به برگزاری تعداد ۵ همایش تحصصی در سطح استان اشاره کرد و گفت: همایش با ائمه جمعه استان، کارگاه آموزشی مبلغین مستقر در مدارس خاص، همایش مشاوران و مربیان تربیتی، همایش نقش نماز در سلامت روان، همایش تجلیل از اعضای کمیته در شهرهای جنوبی استان از این دست همایش‌ها بوده است.
وی در ادامه به برگزاری ۱۲ مورد جشن تکلیف دانش‌آموزی به صورت متمرکز اشاره کرد و گفت: این جشن تکلیف‌ها با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز برگزار شده است.
برگزاری تعداد ۱۰ کارگاه آموزشی با مشارکت دو هزار و ۱۲۰ نفر از اولیا یکی دیگر از اقداماتی بود که زارع‌پور به آن اشاره کرد.
وی گفت: تعداد یک هزار و ۵۰۷ نفر از دانش‌آموزان در راستای این همکاری از حوزه‌های علمیه بازید کردند.
زارع‌پور در ادامه اظهارات خود گفت: همچنین از دیگر اقدامات اعزام مبلغین به مدارس به کمک سازمان تبلیغات اسلامی بود که در سال تحصیلی جاری ۶۵ نفر به مدارس اعزام کردیم.
 
وضعیت نامطلوب کلینیک‌های شهر یاسوج/ ۱۱ سال انتظار برای افتتاح کلینیک جدید شهید مفتح/بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی مردم در گروی تنها ۲ میلیارد تومان
سال ۱۳۸۵ و در دولت نهم بود که کلنگ احداث کلینیک بزرگ شهر یاسوج در ۵ طبقه و با متراژ ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع به زمین زده شد و از آن سال تاکنون مردم شهر یاسوج چشم‌انتظار افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز درمانی برای دریافت خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی هستند.
در حال حاضر شهر یاسوج ۴ کلینیک دارد که وضعیت هر کدام از این کلینیک‌ها از دیگری بدتر است و نامناسب بودن این فضاها، کمبود فضای فیزیکی و مشکلات سیستم نوبت‌دهی موجب نارضایتی مردم و همچنین پزشکان در این مکان‌ها شده است.
در سال گذشته مسؤولان وقت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح این پروژه بهداشتی و درمانی در هفته دولت و دهه فجر خبر دادند اما این پروژه در این هفته‌ها و مناسبت‌ها که افتتاح نشده هیچ، بلکه از پیشرفت ۹۲ درصدی در خرداد ماه سال ۹۵ تاکنون ذره‌ای پیشرفت در این پروژه حاصل نشده است و بعید به نظر می‌رسد این پروژه حالا حالاها به سرانجام برسد.
در همین خصوص حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای سلامت که امروز سوم اردیبهشت سال ۹۶ برگزار شد با اشاره به وضعیت نامناسب کلینیک‌ها و نارضایتی مردم از این وضعیت گفت: در کلینیک‌های استان جای سوزن انداختن نیست و این وضعیت باید ساماندهی شود.
وی تصریح کرد: وضعیت در کلینیک زنان و داخلی واقع در گلستان ۱۰ یاسوج زننده است و مکان اختصاصی نامناسب است که امیدواریم مسؤولان حوزه بهداشت و درمان استان نسبت به این وضعیت اقدام اساسی کنند و هر چه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از کلینیک بزرگ شهید مفتح شهر یاسوج باشیم.
اورنگ ایلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که چند ماهی است به این سمت منصوب شده با بیان اینکه کلینیک‌هایی که در شهر یاسوج هستند هیچ کدام کلینیک نیستند، گفت: ساختمان‌هایی که به عنوان کلینیک اختصاص داده شده‌اند بسیار مستهلک هستند.
وی تصریح کرد: پلی‌کلینیک شهید مفتح یاسوج هم‌اکنون ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای پیشرفت ۱۰۰ درصدی و بهره‌برداری از آن نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است که اگر این مبلغ اختصاص داده شود ظرف ۳ یا چهار ماه آینده این فضای بهداشتی و درمانی به بهره‌برداری خواهد رسید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این موضوع که کلینیک‌های شهر یاسوج هیچ‌کدام کلینیک نیستند، افزود: کلینیک هلال احمر در ساختمان هلال احمر، کلینیک زنان و داخلی در ساختمان اداره تعاون، کلینیک عمومی در محل اورژانس قدیم و کلینیک اطفال در ساختمان شهید بهشتی واقع شده که نیاز است برای ارائه خدمات بهتر به مردم هر چه سریع‌تر کلینیک در حال احداث شهید مفتح به بهره‌برداری برسد.
این مسؤول تصریح کرد: در دو شهرستان گچساران و دهدشت پلی‌کلینیک استاندارد در حال احداث است که این مکان‌ها هم‌اکنون ۵۰ و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در روستاهای کاکان، کریک و سربیشه
محمود باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج، اظهار کرد: ظرفیت‌های متعددی در همه زمینه‌ها به خصوص حوزه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنرمندان توانمندی در حوزه صنایع دستی در استان داریم، افزود: باید این هنرمندان به درستی شناسایی و از ظرفیت آنها برای توسعه این صنعت استفاده کرد.
وی با اشاره به شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال)، صنایع دستی را یکی از حوزه‌های موثر در تحقق این شعار عنوان کرد و بیان داشت: تولید صنایع دستی با هدف اشتغال‌زایی و تولید می‌تواند در عملی کردن اقتصاد مقاومتی موثر باشد.
این مسوول با اشاره به اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته اداره کل از هنرمندان این حوزه، پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و تولید محصولات صنایع دستی را از جمله این اقدامات بیان کرد.
باقری با اشاره به خدمات انجام گرفته در این حوزه، گفت: حدود ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سال ۹۳ تاکنون به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این صنعت در برخی از روستاهای استان بیشتر از دیگر جاها جا افتاده و کار می‌شود، باید روستاهای هدف فعال در این حوزه شناسایی و اقدامات بیشتری مانند کارگاه‌های تولیدی برای توسعه صنایع دستی انجام داد.
وی، روستاهای کاکان، کریک و سربیشه را روستاهای هدف استان در این حوزه بیان کرد و یادآور شد: راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در روستاهای هدف یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اداره کل صنایع دستی در سال جاری است.
باقری در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در آبشار یاسوج اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه با حضور ۶۰ هنرمند فعال این حوزه در پارک تفریحی آبشار برگزار شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزاری چنین برنامه‌هایی را فرصتی مناسب برای معرفی محصولات و تولیدات داخلی استان دانست و گفت: باید با برگزاری چنین برنامه‌هایی گامی موثر در معرفی و فروش صنایع دستی و ارتقای اقتصاد استان برداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1